Tichý asfalt nestačí, pojďme řešit celou ulici Želivského jednou a pořádně

Neplánovaná uzavírka Želivského se neplánovaně prodloužila o další dva dny. Na nás zůstalo, že to máme nějak vysvělit lidem a zmírňovat dopady.
Hluková zátěž a tristní stav ulice ale potřebuje udržitelné řešení.

Aktuálně:
Uzavírka, která nám byla hlavním městem oznámena jen několik dnů před jejím zahájením, přináší očekávané komplikace. Objízdná trasa je oficiálně vedena ulicemi Malešická -> Ambrožova -> Jeseniova -> Na Vápence. V praxi však většina aut jezdí Ambrožovou, Biskupcovou a Rečkovou. Lidi z okolí si stěžují, že tudy dokonce jezdí velké autobusy a náklaďáky, které se tu sotva vytočí. Zjistili jsme navíc, že magistrát schválil špatné vyznačení objízdné trasy, které řidiče do Biskupcovy a Rečkovy přímo posílá. Proto jsme obratem zajistili zákaz vjezdu vozidel nad 3,5 tuny. Auta také nedbají zákazu vjezdu, využívají tramvajový pás a blokují MHD, proto jsme policii požádali o zvýšený dohled.
Hluková zátěž potřebuje udržitelné řešení
Urychlená potřeba hlavního města pokládat tichý asfalt pramení z toho, že město dostalo od hygienické stanice pokutu za dlouhodobé překračování limitů hluku. Tichý asfalt je však pouze krátkodobé zkratkovité řešení, jehož životnost je velmi diskutabilní.
Dlouhodobé řešení je ale celková rekonstrukce celé ulice Želivského, kterou potřebuje jako sůl, ale projektové práce na TSK jsou na bodě mrazu. Přitom Želivského si zaslouží být bulvárem se stromy, kterému se nebudou lidé vyhýbat.
V posledním roce jsme za MČ Praha 3 magistrátu navrhli alespoň dvě okamžitá a efektivní opatření:
1) zákaz vjezdu vozidel nad 6 tun – od 31. 7. 2019 marně čekáme na odpověď od náměstka primátora Adama Scheinherra
2) instalace radaru, který by měřil dodržování povolené rychlosti – to bylo hlavním městem bohužel zamítnuto.Uspokojivé řešení bude ale teprve zmenšení tranzitu a výsadba stromořadí v rámci celkové rekosntrukce ulice.
Jako Zelení a Zelené jsme přesvědčení, že kvalita života lidí, kteří tu bydlí je důležitější než rychlý tranzit projíždějících aut. Proto budeme i nadále prosazovat menší zátěž auty, zejména větší bezpečnost u zastávek MHD.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..